Autores: Patricio Valenzuela

Dr. Patricio Valenzuela es Profesor Asistente de la Universidad de Chile en el Departamento de Ingeniería Industrial. Además, es investigador asociado del Wharton Financial Institutions Center, University of Pennsylvania (MIPP), y también forma parte del Centro de Finanzas de la Universidad de Chile. El Profesor Valenzuela es Doctor y Master en Economía de la European University Institute. Algunas de sus áreas de investigación son economía financiera, finanzas corporativas e internacionales. El Dr. Valenzuela cuenta con publicaciones en revistas científicas de alto nivel, tales como Review of Finance, Journal of International Money and Finance, Economic Letters y Journal of Banking and Finance, entre otras.

Abstract:

The paper analyses the case of Equity Bank to explore the relationship between bank branch expansion, financial inclusion and bank profitability. The findings show that, unlike traditional banks in Kenya, Equity Bank pursues branching strategies that target under-served territories and less privileged households. Its presence has a positive and significant impact on households’ access to bank accounts and credit, especially for Kenyans who are less educated, do not own their own home, and live in less-developed areas. Equity Bank’s business model proves to be profitable both at the bank and branch level as it allows the bank to pursue an aggressive pricing schedule, reduce delinquency rates, and secure inexpensive funding in the form of retail deposits.

[Descargar Artículo]

Fecha y hora: 24 de mayo de 2018 | 13:00 hrs
Lugar: Sala P307 (Diagonal Paraguay # 257, Santiago, Chile)

Confirmaciones al correo: Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.