Autores: Alejandro Bernales

Dr. Alejandro Bernales es Profesor Asistente de la Universidad de Chile en el Departamento de Ingeniería Industrial de la Facultad de Ciencias Físicas y Matemáticas y, además, forma parte del Centro de Finanzas de la misma Facultad. El professor Bernales es Ph.D. in Finance de Manchester Business School de la University of Manchester, United Kingdom. Algunas de sus áreas de especialización son financial economics con foco en la industria bancaria, market microstructure y asset pricing y cuenta con publicaciones en revistas científicas de alto nivel en el área, tales como Journal of Banking and Finance, Journal of Empirical Finance, Journal of Financial Markets, entre otros.

Abstract:

Relatively little is known about the factors that may affect the banks' relative preferences between unsecured and collateralized funding. We examine the determinants of the safe-unsafe funding decisions using a unique dataset. We decompose the relative unsecured-collateralized funding activity in migrations and co-movements, including directions of funding flows. Migrations and co-movements depend on various determinants such as systemic risk, collateral availability, central bank policies and the inter-bank network structure in each segment. Interestingly, migrations and co-movements behave differently in periods of strong financial stress, because safe assets (used in collateralized loans), are not perceived any longer as completely safe.

[Descargar Artículo]

Fecha y hora: 10 de mayo de 2018 | 13:00 hrs
Lugar: Sala P307 (Diagonal Paraguay # 257, Santiago, Chile)

Confirmaciones al correo: Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.