Autores: Eugenia Andreasen

Dra. Eugenia  Andreasen es Profesora Asociada de la Universidad de Santiago. Además tiene un Ph.D. in Economics y M.Sc. in Economics de la Euorpean University Institue, Italia. Sus áreas de investigación son Economía

Financiera, Finanzas Internacionales y Macroeconomía. La Dra. Andreasen cuenta con publicaciones en las revistas Journal of International Economics and Finance y Finance Research Letters.

Abstract:

This paper studies the effects of the capital controls imposed by Chile between 1991 and 1998, i.e. the Chilean encaje, on firms' production, investment and exporting decisions. We use a general equilibrium model with heterogeneous firms and financial constraints to illustrate the mechanism by which capital controls on inflows affect firm-level dynamics and international trade. We find that capital controls on inflows depress the local economy due to the credit restriction, reducing aggregate production, investment and domestic sales. This reduced level of domestic activity increases the firm's incentives to export, increasing both the level of exports and the share of exporters. Most of these effects are exacerbated for firms in more capital-intensive sectors. Using data from the Chilean Encuesta Nacional Industrial Anual (ENIA) we empirically corroborate the conclusions and insights of the theoretical model.

[Descargar Artículo]

Fecha y hora: 29 de Marzo de 2018 | 13:00 hrs
Lugar: Sala P307 (Diagonal Paraguay # 257, Santiago, Chile)

Confirmaciones al correo: Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.